Pimeduses jäid pildile vaid politseinike eredad helkurvestid.
Tiina Kiik tuli Krootusesse suure bussiga.
Selleks, et veenduda helkuri vajalikkust, sõitsime bussiga Tõmmoja poole.
Üks politseinikest oli riides nagu Lumivalgeke.
Õige helkur peab olema EU märgisega.
Tumedates riietes Brait ja politseinikust Lumivalgeke hakkasid sammuma pimedusse.
Ja peagi oli Brait otsekui haihtunud.
Kuhu kinnitada helkur nii, et autojuhid seda näeks?
Noorsoopolitseinik Tiina Kiik
Ka rattal peavad olema helkurid ja lisaks tuli.
Korras ratas ja ratas, millega ei tohiks sõita.
Aitäh korraldajatele toreda õppuse ja helkuri eest!
10. veebruaril toimus meil liikluskoolitus "Ole nähtav!". Meie koolitusel viisid politseinikud Tiina, Maarika ja Riina läbi kolm praktilist katset:
1. Märka tumeda ja heleda riietusega inimesi teel.
Pimedal teel kaks inimest, kes eemalduvad kõndides bussist – üks helkuriga ja heledate riietega, teine ilma helkurita ja tumedate riietega. Bussis viibijatel on võimalik veenduda, kumb teel liiklevatest isikutest on nähtavam ja missuguse distantsi pealt nähtavus kaob. Bussis olevad lapsed annavad bussijuhile teada kui nad enam tumedais rõivastes ja helkurita inimest ei näe ning antud inimene jääb seisma, heledais rõivais isik aga liigub edasi. Kui ka viimane enam nähtav ei ole, annavad lapsed sellest taas bussijuhile teada ja ka tema jääb seisma. Seejärel läheb rühm bussist välja ja mõõdab sammudega kauguse mõlema teel seisva inimeseni. Toimub arutelu reageerimis- ja pidurdusteekonnast ning heledate ja tumedate riiete nähtavuse vahest.
Pimedal teel kaks inimest, kes eemalduvad kõndides bussist – üks helkuriga ja heledate riietega, teine ilma helkurita ja tumedate riietega. Bussis viibijatel on võimalik veenduda, kumb teel liiklevatest isikutest on nähtavam ja missuguse distantsi pealt nähtavus kaob. Bussis olevad lapsed annavad bussijuhile teada kui nad enam tumedais rõivastes ja helkurita inimest ei näe ning antud inimene jääb seisma, heledais rõivais isik aga liigub edasi. Kui ka viimane enam nähtav ei ole, annavad lapsed sellest taas bussijuhile teada ja ka tema jääb seisma. Seejärel läheb rühm bussist välja ja mõõdab sammudega kauguse mõlema teel seisva inimeseni. Toimub arutelu reageerimis- ja pidurdusteekonnast ning heledate ja tumedate riiete nähtavuse vahest.
2. Märka jalgrattureid teel.
Pimedal teel kaks inimest, kes eemalduvad bussist sõites jalgratastega – üks liikleja on heledate riietega ja sõidab tehniliselt korras jalgrattaga (jalgrattal on kõik vajalikud helkurid, tuled, pidurid, signaalkell), teine jalgrattur on tumedate riietega ja jalgrattaga, millel puuduvad jalgratast nähtavaks tegevad elemendid.
Bussis viibijatel on võimalik veenduda, kumb teel liiklevatest isikutest ja jalgratastest on nähtavam ning missuguse distantsi pealt nähtavus kaob. Katse toimub sarnaselt esimesele katsele. Lisaks selgitatakse välja, kas mõlema seisma jäänud inimese juures on võimalik bussi tulede valguses lugeda kirjasuurusega 12 trükitud teksti. Harjutus on vajalik, kuna arvatakse et see ei ole võimalik, kuid katse sooritamisel veendutakse vastupidises. Samuti ollakse enamasti arvamusel, et bussi tulede valguses oleme ka sõidukis olijatele nähtavad, mis tegelikult ei vasta tõele.
3. „MUST NUKK“ teel.
Maanteele vastassuunavööndis lähituledega seisva auto kõrvale bussi liikumise rajale on paigutatud ”must nukk”. Buss hakkab liikuma ja katses osalejad peavad bussijuhile märku andma, kui nad kedagi teel näevad. Seejärel järgneb pidurdus ja enamusel juhtudel ka ”mustale nukule” otsasõit, kuna teel olevat kogu märgatakse vahetult enne temani jõudmist.
Katse on efektiivne, kuna lapsed veenduvad, et reaalses olukorras ei ole võimalik teel liikuvat või seisvat musta kogu märgata enne, kui vahetult temaga kohakuti olles. On esinenud katseid, kus lapsed ei olegi ”musta nukku” näinud, vaid said kokkupõrke mütsust aru, et midagi juhtus. Lapsed veenduvad, et helkurita jalakäijale otsasõidu vältimiseks jääb juhil liiga vähe aega reageerimiseks.
Kõik osalejad leidsid, et praktiline õppus oli väga vajalik. Kõik osalejad said lisaks teadmistele kingiks ka helkuri.
Maanteele vastassuunavööndis lähituledega seisva auto kõrvale bussi liikumise rajale on paigutatud ”must nukk”. Buss hakkab liikuma ja katses osalejad peavad bussijuhile märku andma, kui nad kedagi teel näevad. Seejärel järgneb pidurdus ja enamusel juhtudel ka ”mustale nukule” otsasõit, kuna teel olevat kogu märgatakse vahetult enne temani jõudmist.
Katse on efektiivne, kuna lapsed veenduvad, et reaalses olukorras ei ole võimalik teel liikuvat või seisvat musta kogu märgata enne, kui vahetult temaga kohakuti olles. On esinenud katseid, kus lapsed ei olegi ”musta nukku” näinud, vaid said kokkupõrke mütsust aru, et midagi juhtus. Lapsed veenduvad, et helkurita jalakäijale otsasõidu vältimiseks jääb juhil liiga vähe aega reageerimiseks.
Kõik osalejad leidsid, et praktiline õppus oli väga vajalik. Kõik osalejad said lisaks teadmistele kingiks ka helkuri.
Aitäh Johannale, Anettele, Kadile, Hardile ja Anette emale Maretile ning Kadi emale Anule, et te osalejad olite! Aitäh tublidele politseinikele!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar