18.02.14

Hällilaulud


Head und!
Head und, head und!
Õues sajab vaikselt lund.
Lapsed magama end seavad,
päevast puhkama nad peavad.

Uni tulla veel ei taha,
jätta mängud, kilked maha.
Viimaks mässib unesalli
selle, kes on emmel kallis.
Anette

Hällilaul
Uinu, mu pisike,
hoian ma sind.
Uinu, mu kallike,
valvan ma sind.
Karud kõik magavad,
nukud on uinunud,
sinulgi aeg on magama jääda.
Kõik juba magavad,
kas seda näed sa?
Uuel päeval, las kõik seda näevad,
imestusest neil suud lahti jäävad:
oled nii tubli, vahva ja tark,
igati kiiduväärt, tegus ja virk.
Lisete

Hällilaul õekesele
Minu kallis Liisuke,
päev sul lõppes ruttu.
Võta kaissu kiisuke,
aeg on minna tuttu.

Pane padja peale pea,
teki sulle peale sean.
Sinu juurde kaissu poen,
sulle unejuttu  loen.

Seitsmest kitsetallest ma
tahan seekord lugeda.
Muinasjutt nüüd otsa sai,
jää nüüd tuttu, ole pai.

Siis kui üles ärkad sa,
lähme õue mängima.
Kutsud oma sõbrad ka
lumememme tegema.
Elis

 Linnuke, uinu
Linnuke väike, on loojunud päike.
Oled mu silmaterake väike.
Sulgeda nüüd püüa silmi,
unes näed ehk pehmeid pilvi.

Uni unemaale kannab,
turgutab ja jõudu annab.
Taevas uinub õhtul päike,
uinu sinagi, mu väike.



Hommikul idast tõuseb päike,
Sinagi ärkad taas, linnuke väike.
Õues puhub õrn kevadetuul,
laululindudel laulud on suul.

Avad silmad ja mida sa näed?
Algab taas tegus ja tore päev.
Askeldusi täis on iga tund,
õhtul soovin sul’ taas head und!
Johanna

Unelaul vennale
Uinu, mu vennake,
oled ju hellake.
Jää ruttu unele,
musi su põsele.

Aknast paistab puu,

taevast alla kuu.
Valgustab su tuba,
küsib uneks luba.
Rea

Une hällilaul
Kaugelt maalt uni tuleb,
silmad vaikselt suleb,
unehelbeid puistab,
pead ta tasa paitab.

Süütab paistma taevatähed
ja kui sellest veel on vähe,
laulab tasa kõrva kuni
külla tuleb sulle uni.
Ander

 
Need luuletused saatsime Ahja Tuglase omaloomingukonkursile. 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar