21.02.13

Luuletused Eestist

Minu armas Eestimaa

Eestimaa on väike maa.
Elan isa- emaga.
Minu kodukoht on ilus,
künkad, põllud puude vilus.

Söögiks on meil  hernes, uba,
kapsas, kartul, sibul ka.
Siin on hea, sest siin mu kodu,
kus end kindlalt tunnen ma.
Anna

Eestimaa

Eestimaa mu kodumaa,
seal mu sõbrad, vanemad.
Kodukohaks Põlvamaa, 
siin paksud metsad vohavad.

Metsatukas majake,
kus ootamas koer ja kassike.
Rõõmsalt kodu valvavad,
vahel silma looja lasevad.
Kadi

Eestimaa

Eestimaa mu kodumaa,
siin suureks- targaks sirgun ma.
See on minu sünnimaa,
mu kallis, armas isamaa.

Mul on siin vennad- õed,
tubli ema, töökas isa.
Ema on mul väga tark,
isa aga väga visa.
Rea


Meie lipul palju värve:
sinine ja must ja valge.

Meie maal on palju lilli:
tulp, nartsiss ja roos.

Meie tähestikus palju tähti,
kokku kolmkümmend kaks.

Meie maal on palju loomi:
kass ja koer ja siga.

Palju armastan ma Eestit!
Elis

Eestimaa

Eestimaal on palju järvi,
metsad, järved, mõned rabad.
Looduses on palju värve,
ilus meri metsa taga.

Eesti rahvas töötas, visa,
uhked aga pole nad.
Ei nad kohe tõsta kisa,
rõõmsalt päevi veedavad.
Lisete

Armas Eesti

Eestimaa rahvas on kärmas.
Me loodus on talvel härmas.
Eestimaa ei ole suur,
siin sirgumas vaid suured puud.
Ülle

Eestimaa 

Eestimaa on ilus paik,
on kõigel juures kodukandimaik.
siin kaunid metsad, rabad,
siin elan, hingan vabalt.

Suvel päike, vesi soe,
talvel kasukasse poen.
Sügisel on puudes kulda
ning kevadel läeb seeme mulda.
Hardi

Eesti paigad

Tartu lähedal on Elva,
mulle kõige armsam Põlva.
Läänemeres väike Ruhnu,
temast veidi suurem Kihnu.
Tallinnast käib põhjatuul,
Pärnu rannas kivist muul.
Krootuses on minu kool,
Ahja jõel on käre vool. 
Johanna
 

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar